Bella Italia - Roma

Prima destinatie despre care voi vorbi este una plina de istorie si foarte captivanta.

Roma a aparut in programul meu ca o surpriza placuta. Aveam o perioada de 3 zile stand by - asta inseamna sanse egale de a fi sunata oricand sa ma pregatesc de zbor, sau ... de a sta acasa si a astepta sa fiu sunata :).

Well, lucky me, cu putin timp inainte, rosterul s-a modificat si am fost anuntata ca cele 3 zile le voi petrece in Italia. Un zbor inedit, am avut ocazia de a avea alaturi de echipa noastra 2 ambasadori Alitalia care au intampinat pasagerii, urandu-le bun venit in limba italiana si adaugand un plus de relaxare si culoare zborului (culoare, pentru ca noua lor uniforma marca Ettore Bilotta, acelasi designer care a creat si uniforma noastra fancy, este formata din 2 culori puternice, rosu si verde). De obicei, in crew avem cel putin un vorbitor de limba tarii respective, de data aceasta au fost 4 in total, deci a fost si mai chic.

Zborul a fost foarte light, oameni cu bun simt si prietenosi, majoritatea zburau spre casa, insa am avut si un cuplu de turisti cu un bebe de doar 4 saptamani care zburau pentru prima data in formula de 2+1, asezati in aria mea de responsabilitate. Le-am acordat atentie sporita si ei mi-au multumit in aceeasi masura la finalul zborului.

De multe ori mi se spune ca sunt prea draguta cu pasagerii si ca asta se va intampla doar acum, in primele luni. Citez: "Madalina, te dedici prea mult. Sa te vad peste 6 luni, mai vorbim atunci". (in gandul meu: daca asta ai sa-mi spui acum, in cazul asta sper sa nu mai vorbim :)). Cred ca asta e de datoria noastra, ca si natura, sa ascultam mai mult si sa fim dedicati in totalitate, nu doar sa raspundem la niste comenzi automate si sa asteptam cu nerabdare terminarea zborului, cand unii oameni nu ofera decat un zambet fals si-atat. In the end, primesti ceea ce meriti, asa ca mai bine sa oferi bine si frumos, ai sanse mai mari sa primesti acelasi lucru in schimb.


Si...iata-ne in Roma. Am asteptat 2 ore bagajul pentru ca a fost trimis la terminalul pasagerilor si a trebuit sa asteptam sa se intoarca la noi, timp in care am observat trecand o varietate de "uniforme" apartinand diferitelor companii aeriene atat cunoscute mie, cat si mai putin cunoscute. Am povestit cu cei doi ambasadori care ne-au insotit pe durata zborului si ce mi s-a parut interesant e ca la ei in companie nu exista ideea de a promova. O stewardesa poate lucra atat in clasa economy, cat si business sau first class, in acelasi timp, pe acelasi zbor. La noi e nevoie de timp ca sa poti avansa, lucru care mi se pare normal daca ne raportam la media de varsta a insotitorilor de bord din cele doua companii.

Indata ce am ajuns la hotel, m-am organizat astfel incat sa am timp sa vizitez cat mai multe. Am plecat 5 persoane spre oras, dar ne-am impartit pe drum si am ramas doar cu o tipa dintr-o tara vecina cu Romania, plictisita de Roma si prea obosita ca sa mai facem poze. Asa ca am fost obligata sa imi cumpar un selfie-stick (roz) si sa ma bucur de una singura de frumusetea orasului antic.


Roma e impresionanta. Mi-am promis ca o sa ma intorc sa stau cel putin o saptamana, e o destinatie romantica, dinamica, deloc scumpa si foarte indragita. Am ales sa merg pe jos, mai toate atractiile turistice sunt in centru, asa ca daca esti o persoana activa si te ajuta si vremea, e un adevarat rasfat.

Bineinteles, m-am tinut motivata pe parcursul zilei cu cea mai buna pizza, urmata de un gelato autentic (am gustat din toate ca sa ma conving ca aleg cea mai optiune, dar mai tot timpul optez pentru fistic si ciocolata neagra), am continuat cu vizita la Panteon- reprezentativ pentru stilul clasic roman datorita cupolei sale semisferice, cea mai mare din lume, formata din beton nearmat; Colosseum, cel mai mare amfiteatru construit vreodata; Fontana di Trevi - nu mai necesita prezentare, cea vesnic aglomerata, am asteptat cateva minute bune sa imi fac loc prin multime, dorinta mi-am pus-o pe drum si am aruncat moneda in apa; Piazza di Spagna- faimoasa pentru cele 137 de trepte aflate la baza bisericii Trinita dei Monti, numite si Scalinata della Trinita dei Monti (logic, nu? :), si am incheiat cu o cina la un restaurant 100% italian, unde m-am infruptat cu niste paste ca la mama acasa (ups, mai bune chiar) cu fructe de mare, si am facut cateva cumparaturi..sau mai multe.. :)


Intoarsa la hotel, am aflat ca avem o piscina misto si ca lumea s-a strans acolo. Mi-am imaginat cat de palpitant e sa stai la piscina din incinta hotelului, asa ca am baut un ceai si m-am pus sa dorm pentru ca ziua urmatoare aveam wake up call la 6 am. Suntem diferiti si avem nevoi diferite, dar cu siguranta si daca as fi a 10-a oara in Roma, as iesi din hotel si as merge sa fac ceva. Orice, mai ales ca sunt atat de multe altele de vizitat.

Va atasez o poza cu fantana, dorinta o puneti voi! :)

Cer senin si soare in priviri,
Madalina





Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Sydney - Australia

Ho, Ho, Ho Chi Minh City - Vietnam